همه چیز درباره مهاجرت

صفر تا صد مهاجرت

همه چیز درباره مهاجرت

صفر تا صد مهاجرت

مهاجرت

مهاجرت یکی از راه های رسیدن به آرزوها و خواسته هایمان می باشد. راه های زیادی برای مهاجرت وجود دارد که هر کدام شرایط خاصی دارند پس برای مهاجرت می بایست بهترین راه را که متناسب با شرایط شما است؛ انتخاب کنید. مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و سرمایه داری، مهاجرت از طریق تحصیل و مهاجرت از طریق پناهندگی؛ از روش های مهاجرت می باشد. برخی از این روش ها مستقیما منجر به اخذ اقامت دائم و در نهایت پاسپورت می شوند. در هنگام مهاجرت می بایست ابندا بهترین مسیر مهاجرت را انتخاب نمایید و سپس بررسی کنید که آن مسیر منجر به اخذ اقامت در کشور مورد نظرتان می گردد یا خیر؛ زیرا هر کشوری قوانین مهاجرتی مخصوص به خود دارد و ممکن است برخی از مسیرهای مهاجرتی در کشوری منجر به اقامت بشود که در کشور دیگر این امر صدق نکند. در زیر در مورد راه های مهاجرتی توضیح می دهیم.
- ازدواج : یکی دیگر از راه هایی که می توان اقامت کشوری را اخذ نمود؛ ازدواج با فردی است که شهروند کشور مورد نظر می باشد. شخص می بایست اثبات نماید که ازدواج آن ها واقعی و برای تشکیل خانواده می باشد و می تواند از پس هزینه های زندگی خود و همسرش بر بیاید.
-  تولد : کشورها در هنگام تابعیت دو مسیر متفاوت در پیش می گیرند. برخی از تابعیت خاک و برخی دیگر از تابعیت خون پیروی می کنند. تابعیت خاک به این معنی است که هر نوزادی که در خاک این کشورها به دنیا بیاید می تواند تابعیت آن کشورها را اخذ کند و کشورهایی که از تابعیت خون پیروی می کنند فقط به نوزادانی که حداقل یکی از والدین آن ها تابعیت آن کشور را داشته باشند، تابعیت می دهند.
- تحصیل: تحصیل در کشور مورد نظر نیز یکی از راه های اخذ اقامت آن کشور می باشد. تحصیل به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور مورد نظر گردد و شخص می بایست پس از تحصیل از مسیر دیگری نظیر کاری؛ اقدام نماید.
- کار : در اکثر کشورها داشتن ویزای کاری و کار در آن کشور به مدت تعیین شده، اقامت دائم و تابعیت را برای متقاضی به همراه دارد. برای اخذ ویزای کاری، کشورهای مختلف گزینه های متفاوتی در اختیار متقاضیان قرار می دهند. یک روش این هست که برای کار و اخذ ویزای کاری می بایست ابتدا از یک کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. روش دوم بدین صورت است که برخی از کشورها نظیر آلمان به شخص ویزای جست و جوی کار می دهند تا شخص به مدت محدود وارد این کشور شود و خودش به دنبال کار مناسب بگردد و اگر توانست کار پیدا نماید، می تواند ویزای کاری این کشور را اخذ کند.
- سرمایه گذاری و سرمایه داری؛ یکی از برترین روش های اخذ اقامت کشور مورد نظرتان می باشد. شما می توانید در اکثر کشورها با سرمایه گذاری؛ اقامت دریافت کنید. روش سرمایه داری نیز فقط در برخی کشورها نظیر اتریش، یونان، پرتغال و اسپانیا می باشد که تنها نیاز هست ثابت کنید که خودتان می توانید از خودتان حمایت کنید و سرمایه زیادی دارید.
- پناهندگی: این روش بدترین روش ممکن است و خطرات جانی زیادی برای متقاضی به همراه دارد. در این روش می بایست ثابت کنید که جان شما در کشورتان در خطر است.

قیمت خانه در ترکیه

یکی از راه های اخذ اقامت و دریافت پاسپورت و تابعیت کشور ترکیه خرید ملک می باشد. این روش یک روش رایج در سال های اخیر برای دریافت اقامت کشور زیبای ترکیه بوده است. قیمت خانه در ترکیه برای دریافت اقامت بسیار مهم و تاثیر گذار است. قیمت خانه در ترکیه با توجه به محل ملک و متراژ آن متفاوت است. به طور کلی برای خرید هر متر مربع از املاک در ترکیه باید مبلغی بین 300 تا 1700 دلار امریکا پرداختن نمود. باید گفت که قیمت خانه در ترکیه برای افرادی که قصد اخذ اقامت دارند حداقل ۶۰ هزار دلار امریکا باید باشد تا بتوانند به این اقامت دست پیدا کنند و برای دریافت پاسپورت قیمت خانه در ترکیه باید حداقل مبلغی برابر با ۲۵۰ هزار دلار آمریکا باشد. در واقع شخص متقاضی با خرید ملک ۲۵۰ هزار دلاری می‌تواند پاسپورت و تابعیت کشور ترکیه را دریافت کند که دائمی می باشد و هیچ نیازی به تمدید اقامت وجود ندارد. حتی هنگامی که شخص متقاضی پاسپورت ترکیه را دریافت می کند نیازی به رعایت شرط حضور در کشور ترکیه نخواهد داشت و می‌تواند به هر میزان که بخواهد در خارج یا داخل کشور ترکیه زندگی کند. اما هنگامی که شخص متقاضی ملکی کمتر از مبلغ ۲۵۰ هزار دلار خریداری می کند، به شخص متقاضی اقامت 3 ساله داده می‌شود که این اقامت از انواع اقامت های توریستی می باشد و شخص متقاضی اجازه کار در این اقامت ندارد و می بایست که هر سه سال یکبار این اقامت را تمدید نماید. البته علاوه بر خرید خانه در ترکیه می توان با اجاره خانه نیز در این کشور اقامت گرفت. اما برای ایرانیان اقامت از طریق اجاره ملک در ترکیه تنها تا یک سال امکان پذیر است و این اقامت بیش از یک سال صادر نخواهد گردید و قابلیت تمدید نیز ندارد. بنابراین تنها راه رسیدن به اقامت دائم خرید خانه در ترکیه حداقل به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار می باشد. البته راه هایی وجود دارد که شما می توانید از کل قیمت خانه در ترکیه که 250 هزار دلار است ، تنها با مبلغ ۱۵۰ هزار دلار آمریکا در کشور ترکیه ملکی خریداری کنید و الباقی مبلغ توسط اجاره آن ملک به صورت اقساطی به دولت کشور ترکیه پرداخت خواهد شد. این روش کم هزینه ترین روش برای خرید خانه در ترکیه و رسیدن ب برای خرید خانه در ترکیه و رسیدن به پاسپورت و تابعیت کشور ترکیه می باشد. پس به طور کلی می توان گفت افرادی که به اقامت هایی نهایتاً تا یک ساله نیاز دارند، می‌توانند از طریق اجاره خانه در ترکیه اقدام کنند و افرادی که به اقامتی بلند مدت و حداکثر تا ۱۰ ساله نیازمند هستند، می توانند با خرید خانه در ترکیه با مبالغ کمتر از ۲۵۰ هزار دلار به اقامت ترکیه برسند. حال در صورتی که شخص متقاضی بخواهد پاسپورت و تابعیت کشور ترکیه را دریافت کند، می تواند از طریق خرید در ترکیه حداقل به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به تابعیت و پاسپورت کشور ترکیه برسد و صاحب اقامت دائمی در ترکیه شود. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا می‌توان پس از دریافت تابعیت کشور ترکیه ملک مورد نظر را به فروش رساند؟ در پاسخ این سوال باید گفت که خیر امکان پذیر نیست و شخص متقاضی می بایست حداقل سه سال ملک خریداری شده را نگهداری کند و پس از گذشت سه سال امکان فروش ملک مورد نظر را خواهد داشت.

منبع:

https://malekpourmie.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%84%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

اپلای برای دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد در واقع اولین دانشگاه آمریکا و همچنین اولین دانشگاه تاسیس شده در جهان می باشد. این دانشگاه از سال ۱۶۳۶ تا کنون فعالیت نموده و دارای ۲۴۰۰۰ کارمند می باشد. این دانشگاه همواره از دانشگاه های برتر جهان بوده و در حال حاضر رتبه سوم جهانی را به خود اختصاص داده است. از پیش نیازهای اپلای برای دانشگاه هاروارد معمولاً شرکت در آزمون های SAT , SCT می باشد و نمره کسب شده در این آزمون ها به هر میزان که بالاتر باشد، شانس قبولی متقاضی نیز بالاتر می رود. نرخ قبولی در دانشگاه هاروارد فقط ۵ درصد است. در واقع از هر ۱۰۰ نفر متقاضی تحصیل در دانشگاه هاروارد، تنها پنج نفر قبول می شوند. هنگام اقدام برای ورود به دانشگاه هاروارد به هر میزان که رزومه قوی تر و سوابق تحصیلی درخشان تری داشته باشید، شانس شما در پذیرش دانشگاه بالاتر خواهد رفت. عواملی مانند دانش زبان نیز در اپلای برای دانشگاه هاروارد بسیار تاثیرگذار است. حداقل نمره آیلتس برای پذیرش از دانشگاه هاروارد آیلتس 6.5 می باشد. در برخی از رشته های دیگر ممکن است مدارک زبان بالاتری برای پذیرش از دانشگاه هاروارد مورد نیاز باشد. این دانشگاه بورسیه های بسیار زیادی دارد و سالانه میلیون ها دلار را بابت اختصاص دادن بورسیه های تحصیلی به دانشجویان هزینه می کند. دانشگاه هاروارد یک دانشگاه خصوصی می باشد و برای تحصیل در این دانشگاه ها باید هزینه پرداخت کرد .به طور کلی می توان گفت که شهریه دانشگاه هاروارد در مقاطع مختلف می تواند بین ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار به صورت میانگین باشد که ممکن است افرادی که بورسیه های تحصیلی دریافت می کنند بتوانند این مبالغ را به سالیانه ۱۲ هزار دلار نیز برسانند زیرا که بورسیه های تحصیلی و معمولاً بین ۲۰ تا ۸۰ درصد از کل شهریه یک سال دانشگاه را در بر می گیرند . دانشجویان هنگام اپلای برای دانشگاه هاروارد می بایست مدارک اولیه را برای دانشگاه ارسال کنند تا دانشگاه پس از بررسی های اولیه پاسخ قبولی یا ردی پذیرش را به دانشجو اعلام کند. مدارک لازم هنگام اپلای برای دانشگاه هاروارد از قبیل ریز نمرات آزمون های GMAT , GRE و یا SAT باشد. نتایج آزمون مهارت زبان مانند تافل و آیلتس ،انگیزه نامه، توصیه نامه و رزومه تحصیلی هستند. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه هاروارد دانشجو می تواند برای ویزای تحصیلی کشور آمریکا اقدام کند. امتیاز بزرگی که فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد نسبت به دیگر دانشجویان در دانشگاه های سطوح متوسط یا پایین تحصیل می کنند، این است که این افراد موقعیت های شغلی بسیار زیادی را می توانند پیدا کنند و از طرف بسیاری از سازمان های مربوطه پس از فارغ التحصیلی می توانند پیشنهاد شغلی دریافت کنند و شانس کاریابی و اقامت آنها در کشور آمریکا نیز بسیار بالاتر از دیگر افراد می باشد. در صورتی که دانشجو مشغول به کار در کشور آمریکا شود پس از ۵ سال می تواند به گرین کارت کشور آمریکا دست پیدا کند. دانشجویان زیادی هستند که دارای رزومه های تحصیلی قوی و قابل قبول هستند. این افراد می توانند با اپلای برای دانشگاه هاروارد شانس خود را برای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های جهان امتحان کنند و آینده ای بینظیر را برای خود رقم بزنند.